Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Kontakt os venligst via e-mail: info-dk@amepure.com

ÂME PURE LTD (UK) ejer det registrerede varemærke ÂME PURE®.
CLS Technology SIA, (org.nr.40103856211, adresse:
Kr. Barona 33A-1, 1011 Riga, Letland), har drifts- og salgsrettigheder til ÂME PURE®-produkter i Danmark gennem online-butikken www.amepure.dk og er ansvarlig for salg og markedsføring til slutkunder i Danmark. 

ORDRER

Alle ordrer betragtes som bindende. Du vil modtage en ordrebekræftelse via e-post, som indeholder alle de oplysninger, du har brug for. Derudover vil du modtage en e-mail med opdaterede oplysninger om din bestilling, når ordren er behandlet.

BETALING

For at handle på www.amepure.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer.
Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne. 
Når du er klar til at bestille, vælger du betalingsform.

I denne webshop kan der betales med:

  • Dankort
  • Visa/Dankort
  • VISA
  • MasterCard

Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du vælger betalingsform.
Når du vælger kortbetaling, sendes du videre, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr.

Efter at have dobbelttjekket alle dine leveringsoplysninger trykker du på ”Gennemfør køb” og sendes til betalingsside, hvor du indtaster alle oplysninger der kræves for at gennemføre dit køb.

Når betalingen er gennemført, går din ordre videre til  www.amepure.dk
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Priser

Alle priser er i danske kroner (DKK) og inkl. moms.
Tilbud på siden er gældende så længe lager haves.

LEVERING

Vi tilbyder gratis fragt med PostNord "Mypack Collect" på alle ordrer over 200 kr. Leveringen tager 2-5 hverdage. 
*Ordrer under 200kr får et forsendelsesgebyr på 59kr

Pakken leveres til et af PostNords udleveringssteder eller til en Pakkeboks. Modtageren får en sms eller e-mail, når pakken kan hentes.
Hvis du ikke afhenter pakken på udleveringsstedet, modtager kunden et gebyr på 75 kr.
Ved genforsendelse skal du selv dække forsendelses udgifter på 75kr.
Vil du benytte dig af fortrydelsesretten, så må du dække tilbage sendelses udgifter på 75kr.
Det er ifølge Postnord kundens ansvar at holde øje med en pakke de venter.

Retur / Administration omkostninger og Omkostninger for uafhentet pakke.

Det er dit ansvar, at adressen du skriver, stemmer overens med den adresse som er registreret hos folkeregistret, samt at dit navn er tydeligt oplyst på huset/postkassen.
Du betaler selv ny fragt på 75kr., hvis pakken kommer retur til os pga. ukendt/forkert adresse eller hvis du ikke henter den fra posthuset.

FORTRYDELSESRET

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives pr. mail info-dk@amepure.com eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Hvis du bruger fortrydelsesretten, når du køber kampagnetilbud der inkluderer et gratis produkt, skal det produkt du modtog gratis, også returneres i uåbnet tilstand.
Hvis kunden imidlertid vælger kun at beholde det gratis produkt, debiteres kunden salgsprisen for dette produkt.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Du mister altså din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på en vare, der af ovenstående grunde ikke kan returneres.

Husk venligst, at hvis du ikke er tilfreds, er vi nødt til at sælge disse varer til andre kunder, og dette kan vi kun gøre, hvis produkterne er som nye!

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Kontakt kundeservice angående returadresse info-dk@amepure.com

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

REKLAMATION - HVIS DER ER NOGET GALT MED VAREN

Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal kontakte os indenfor ”rimelig tid”

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig. Reklamerer du inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Du kan reklamere ved at kontakte os via mail som fremgår på hjemmesiden.
Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Varen sendes til lager:

Balodis / AME PURE
Holbækvej 209
4440 MØRKØV
Danmark

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

PERSONDATAPOLITIK

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Ame Pure opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Ame Pure har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til amepure.com videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Ame Pure har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Ame Pure via e-mail info-dk@amepure.com

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (info-dk@amepure.com).Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse ved å kontakte e-mærket.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

Oplysninger i vores netbutik

Amepure.dk tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.    

 Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 10.06.2022

Collection list